Moja druga strona.

Jak zrobić etui na telefon? tutorial


Cześć! Dzisiaj pokaże wam jak w łatwy i tani sposób można zrobić pokrowiec na telefon. 
Ostatnio w biedronce można było kupić w atrakcyjnej cenie komplet arkuszy kolorowego filcu o formacie A4. Ja za mój dałam niecałe 5zł. Jeśli nie udało się wam go dorwać z pewnością dostaniecie filc w sklepie papierniczym, pasmanterii bądź empiku. 

Oprócz filcu w wybranych kolorach będziemy potrzebować:

- igła;
- kreda;
- nożyczki;
- ołówek;
- kartka papieru np. z zeszytu;
- zestaw nici w kolorze filcu;
- opcjonalnie pistolet do klejenia na ciepło.
Niech nie zabraknie wam też kreatywności, ona też tu spełnia swoją rolę :)

 Pierwszym krokiem jest wybranie motywu. Mój wybór padł na zwierzaki mangi , a dokładnie misio. Na internecie możecie znaleźć wiele inspiracji. A o to kilka dla was. Te ich oczy *.* 


Na kartce papieru obrysowujecie swój model telefonu, dodając po 1 cm z każdej strony. Następnie naszkicujcie swój projekt pokrowca na telefon. Tak jak ma wyglądać ostatecznie.

Mój szablon:


Kolejnym krokiem jest obrysowanie szablonu na filcu. Tu miałam problem bo ani ołówkiem ani długopisem się nie dało. Na szczęście miałam pod ręką kredę, która przyda nam się też do obrysowania poszczególnych elementów naszego zwierzaka.
UWAGA! tył naszego etui musi być większy o kolejny 1cm/1,5cm  w zależności jaką wysokość ma nasz telefon (jak gruby jest). Na koniec może się okazać, że nie wciśniemy go do środka dlatego mierzmy, mierzmy i jeszcze raz  przykładajmy telefon - zanim coś wytniemy ;)



Przy szyciu igłą warto pamiętać o pozostawieniu otworu w górnej części ;)

Poszczególne elementy tzn. łapki, nosek i oczka ja przykleiłam przy pomocy pistoletu do klejenia na ciepło. 
Jego użycie nie jest konieczne! Możemy do tego celu wykorzystać też mocny klej jakim jest kropelka. Filc łatwo daje się kleić więc nie powinno być z tym problemu:) ostatecznie możemy też wszystko ładnie przyszyć za pomocą igły i nitki. 


Efekt końcowy: 


                                             Podoba wam się? :)

11 komentarzy:

  1. Piękne :) Ja nie wiem czy bym była w stanie coś takiego zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przeurocze etui ! Teraz mam fazę na różne dodatki do telefonu więc na pewno sobie takie coś wyczaruję! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Super prezentują się takie pokrowce, fajna sprawa że łatwo się je robi a same one dobrze chronią telefon. Wasz wygląda super pozytywnie. Sama już zrobiłam kilka z motywami i jakoś się trzymają. Choć przyznam że daleko mi jeszcze do perfekcyjnego wyglądu. Od siebie dodam kilka pomysłów na ciekawe wzory jakie też można zrobić samemu http://www.open-youweb.com/jak-zrobic-filcowe-etui-na-telefon/ - osobiście mi się najbardziej podoba potwór tylko trzeb go zrobić znacznie ładniej niż jest to pokazane. A ktoś może doradzić jak obszyć ładniej boki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciasteczkowy potwór rządzi :D może spróbuj skleić boki klejem na gorąco ?

      Usuń